برنامه های راهبردی و عملیاتی دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی
دانشکده داروسازی
دانشگاه علوم پزشکی گیلان

 برنامه عملیاتی (1402)         برنامه راهبردی (1402)

برنامه راهبردی و عملیاتی (1401)

برنامه راهبردی و عملیاتی (1400)

 

برنامه راهبردی و عملیاتی دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی: (1398-1393)

ماتریکس تهدیدها، فرصت ها، نقاط ضعف و نقاط قوت


لیست نقاط ضعف (W) :

:W1  کمبود عوامل انگیزشی برای افزایش میزان همکاری اساتید با واحد EDO

:W2  کمبود اطلاعات مسئولین برخی از کمیته ها در زمینه محدوده فعالیت کمیته مرتبط

:W3  عدم برنامه های آموزشی مناسب برای کارشناس واحد EDO به منظور بهینه سازی فعالیت های واحد

: W4 عدم برگزاری مرتب کارگاه های آموزشی )برنامه ریزی درسی، انواع آزمون و روش های تحلیل آن( برای اعضای هیئت

علمی جدید الاستخدام

:W5  عدم امکان انجام برخی از پژوهش ها در حیطه آموزش کارورزی و کارآموزی به علت جدید التاسیس بودن دانشکده

 
 
 

لیست نقاط قوت (S) :

:S1  بهره مندی از اعضای هیئت علمی جوان و کارآمد

:S2  وجود کارشناس کارآمد EDO

:S3  تعامل خوب مسئولین کمیته ها با مدیر EDO دانشکده

:S4  عضویت دانشجویان دانشکده در کمیته استعداد های درخشان

: S5وجود فضای مناسب برای واحد EDO در دانشکده

: S6برگزاری منظم جلسات ماهانه EDO دانشکده

 

لیست فرصت ها (O) :

:O1  نگرش مثبت و حمایت ریاست دانشکده از واحد EDO

:O2  امکان تعاملات و ارتباطات گسترده دانشکده داروسازی با کارخانجات و داروخانه های آموزشی به منظور انجام پژوهش در

حیطه آموزش مختص این رشته

 

لیست تهدیدها (T) :

:T1  عدم تخصیص بودجه کافی برای طرح های پژوهش در آموزش

:T2 امکان عدم ادامه همکاری اعضای هیئت علمی دانشکده در صورت نبود فاکتورهای انگیزشی مناسب

 

اهداف (G)

 :G1ارتقاء برنامه توانمندسازی دانشجویان استعداد درخشان دانشکده

راهکارهای پیشنهادی:

(1 افزایش نقش اساتید مشاور در استعدادیابی و تعیین خلاقیت: تعیین اساتید مشاور جهت دانشجویان استعداد درخشان

همراه با تدوین شرح وظایف آنان

(2 تداوم فعالیت کمیته های استعداد درخشان شامل کمیته های آموزشی پژوهشی علمی فرهنگی المپیاد: برگزاری - - - -

جلسات ادواری با دانشجویان )هر ترم حد اقل 1 جلسه با اعضای هر کمیته و حداقل دو نشست سالانه با دانشجویان

استعداد درخشان(

(3 تدوین و تنظیم لیست کارگاهها و کلاسهای مورد نظر دانشجویان استعداد درخشان: اطلاع رسانی به دانشجویان از

طریق سایت و دفتر توسعه دانشکده، ارزشیابی کارگاه ها و کلاس های برگزار شده

 

:G2  ارتقاء کیفیت و کمیت طرح های پژوهش در آموزش

راهکار های پیشنهادی:

(1 افزایش تعاملات کمیته های واحد EDO با EDC دانشگاه به منظور اجرای طرح های پژوهشی کارآمد

)2 ترغیب اساتید و دانشجویان برای اجرا و همکاری در زمینه طرح های پژوهش در آموزش

(3 شناسایی مشکلات آموزشی و ارائه راهکار برای حل این مشکلات

(4 اجراء راه حل های پیشنهادی در قالب طرح های پژوهش در آموزش

(5 بهبود تعاملات خارج از دانشکده با کارخانجات داروسازی و داروخانه های آموزشی سطح شهر

(6 ترغیب کارخانجات داروسازی و داروخانه های آموزشی سطح شهر برای همکاری در اجرای طرح های پژوهش در

آموزش

:G3  ارزیابی اساتید مشاور

راهکارهای پیشنهادی:

(1 آشنایی دانشجویان و اساتید مشاور با شرح وظایف استاد مشاور

(2 ترغیب اساتید به تخصیص وقت کافی برای ارائه مشاوره به دانشجویان

(3 ارزیابی میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان پس از دریافت مشاوره

(4 ارائه نتیجه ارزیابی میزان پیشرفت و یا پسرفت دانشجویان به اساتید مشاور

(5 ارزیابی عملکرد اساتید مشاور از طریق نظر سنجی از دانشجویان

:G4  توانمندسازی و ارتقاء آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی

راهکارهای پیشنهادی:

(1 نیازسنجی از اعضای هیات علمی )تهیه و تکمیل فرمهای نیاز سنجی جامع(

(2 تعیین عناوین کارگاه بر اساس نیاز سنجی انجام شده

(3 تعیین کارگاه های قابل اجرا در دانشکده

(4 ارسال عناوین سایر کارگاه ها به EDC )غیر قابل اجرا در دانشکده( بمنظور انجام اقدامات لازم

(5 تهیه برنامه مدون کارگاه های قابل اجرا در دانشکده

(6 برگزاری کارگاه ها

(7 نظر سنجی از اعضاء هیات علمی در مورد کیفیت کارگاه ها

(8 ارائه فیدبک به اساتید برگزار کننده جهت افزایش کیفیت کارگاهها

 9)ایجاد بانک اطلاعاتی از اساتید در زمینه نیازها و توانمندیهای آنان در برگزاری کارگاه 
 
 
 
آخرین بروز رسانی : 1402/12/05