library

درباره ما

برنامه راهبردی و عملیاتی کتابخانه

تاریخچه:

این کتابخانه ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﭘﻞ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﻴﻦ ﻛﺎرﺑﺮان و ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ، سال 1392 در مساحتی حدود 639 متر مربع در طبقه چهارم این دانشکده شروع به فعالیت نمود. در حال حاضر این دانشکده 388 دانشجوی داروسازی دارد که  290 نفر (اعم از دانشجو، اعضای هیات علمی و کارکنان) در کتابخانه عضو بوده و کتابداران روزانه پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی آنها است.

هدف

این  کتابخانه برای اﺷﺎﻋﻪ ﺳﺮﻳﻊ اﻃﻼﻋﺎت ﻋﻠﻤﻲ به کاربران در صدد است برای رفع نیازهای اطلاعاتی آنها اهداف زیر را دنبال نماید:

-          انجام صحیح امور کتابخانه ای و افزایش سطح خدمات دهی به کاربران؛

-         ایجاد و بسط ارتباطات درون و برون سازمانی با سایر مدیران و کتابداران این حوزه؛

-         برقراری ارتباطات علمی با اعضای هیات علمی گروه های آموزشی  و ناشران این حوزه به منظور  آشنایی با منابع اطلاعاتی مرتبط و روزآمد؛

-        تهیه و ارائه مرتبط ترین منابع چاپی و الکترونیکی در حوزه های مختلف  داروسازی اعم از بیوتکنولوژی دارویی، داروسازی بالینی، شیمی داروئی، فارماسیوتیکس، فارماکوگنوزی و فارماکولوژی-توکسیکولوژی؛

-          برگزاری کارگاه های آموزشی مورد نیاز دانشجویان و کارکنان در راستای اهداف این مجموعه؛

-          عضویت کاربران به صورت الکترونیکی و پی گیری کارت های عضویت آنها از کتابخانه مرکزی؛

-          کمک به ارتقای سطح دانش علمی دانشجویان با در اختیار قرار دادن منابع مورد نیاز آنها(حتی اگر در مجموعه موجود نباشد)؛

-          آشنایی دانشجویان با پایگاه های مختلف علمی و راهنمایی آنها برای یافتن منابع مرتبط علمی در اینترنت؛

     -  تهیه و تنظیم بروشورهایی برای معرفی بهتر کتابخانه(امکانات و خدمات) به کاربران و کارکنان؛

چشم انداز

کمک به دانشجویان در انجام فعالیت های پژوهشی از طریق برگزاری کافه کتاب؛

- تهیه، سازماندهی و نگهداری منابع چاپی و الکترونیکی روزآمد در حوزه داروسازی؛

-  به کارگیری استانداردهای نوین کتابداری در اجرای امور کتابخانه دانشکده؛

- استفاده از نرم افزارهای علم سنجی برای ترسیم ساختار دانش حوزه های پژوهشی دانشکده؛

 جامعه استفاده کننده

 - اعضای هیات علمی دانشگاه(اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی حق التدریس)؛

- دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

 دانشجویان مهمان دانشگاه علوم پزشکی  گیلان؛

 کارکنان رسمی و پیمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

 تجهیزات

کتابخانه دانشکده داروسازی مجهز به 30 میز مطالعه، 60 صندلی و 25 دستگاه کامپیوتر است و امکان اتصال به شبکه WiFi جهت دسترسی کاربران به شبکه دانشگاه و اینترنت فراهم شده است.

کاربران عضو کتابخانه ﻣﻲﺗﻮاﻧند به منابع اطلاعاتی موردنظر خود از نرم افزار کتابخانه ثنا (ویرایش 2) دسترسی پیدا کنند.

  بروشور معرفی کتابخانه دانشکده داروسازی 

 

بخش های کتابخانه

   

بخش امانت

 از جمله وظایف کتابداران بخش امانت دانشکده عبارتند از:

** راهنمایی کلیه کاربران جهت استفاده از منابع کتابخانه      **انجام امور مربوط به عضویت  

** پاسخگویی به سوالات مرجع مراجعین کتابخانه               **امانت ، تمدید و بازگشت منابع 

**جستجو و بازیابی اطلاعات منابع کتابخانه                        **نظارت بر امور سالن مطالعه  

**فایل و چک نمودن کتب موجود در قفسه‌ها و همچنین کتب برگشتی

**نظارت و کنترل منابع بررسی و ارزیابی منابع جهت تکمیل و روزآمدسازی مجموعه کتابخانه

**انجام امور مربوط به تسویه حساب و فارغ التحصیلی دانشجویان

 بخش سفارشات

از جمله وظایف کتابخانه، انتخاب و تهیه منابع است؛ به گونه ای که بتواند برای هر یک از مراجعان به کتابخانه مفید و ارزشمند باشد. اهداف اصلی این بخش، انتخاب منابع به منظور کمک به برنامه درسی دانشجویان و کمک به آموزش و پژوهش در سطحی گسترده و تخصصی است. تهیه تازه های کتابخانه و منابعی که مورد درخواست اساتید و گروههای آموزشی است از دیگر وظایف این بخش می باشد.

 بخش نشریات و پایان نامه

این بخش وظیفه تهیه، گردآوری و سازماندهی نشریات فارسی و انگلیسی در حوزه داروسازی را بر عهده دارد که اطلاعات کتابشناختی آنها در نرم افزار کتابخانه قابل بازیابی است. اختصاص موضوع به پایان نامه های دانشکده بر اساس سرعنوان های موضوعی Mesh  و ورود اطلاعات کتابشناختی آنها در نرم افزار کتابخانه از دیگر فعالیت های این بخش می باشد. کاربران می توانند با جستجو در نرم افزار کتابخانه به چکیده و صفحات ابتدایی پایان نامه ها دسترسی داشته باشند.

  • ورود اطلاعات پایان نامه های عمومی و تخصصی در نرم افزار کتابخانه
  • الحاق فایل الکترونیکی پایان نامه ها
  • ورود اطلاعات نشریات فارسی و لاتین
  • جستجوی پایان نامه و مقاله برای مراجعین

بخش فهرست نویسی

کلیه منابع خریداری شده و اهدایی کتابخانه، در این واحد سازماندهی می شود (ثبت، فهرست نویسی، رده بندی و آماده سازی). به اﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﻛﻪ ﭘﺲ از سفارش و ﺗﻬﻴﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ، ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﺛﺒﺖ، ﻓﻬﺮﺳﺖﻧﻮﻳﺴﻲ و ردهﺑﻨﺪی ﻣﻨﺎﺑﻊ و ورود اﻃﻼﻋﺎت آﻧﻬﺎ در ﻧﺮم اﻓﺰار ﻛﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪای ثنا اﻧﺠﺎم می شود. شایان ذکر است ﻫﺪف اﺻﻠﻲ ﻓﻬﺮﺳﺖﻧﻮﻳﺴﻲ ﺑﺮﻗﺮاری ﻧﻈﻤﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻛﻤﻚ آن ﻫﻢﻛﺘﺎﺑﺪار و ﻫﻢ ﻣﺮاﺟﻌﻪﻛﻨﻨﺪه ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺳﻬﻮﻟﺖ ﻛﺘﺎب ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺧﻮد را بازیابی کنند. گفتنی است که فهرستنویسی منابع در این بخش بر اساس رده بندی  (NLM(National Library of Medicine   انجام می شود. از آنجائیکه رشته داروسازی دارای حوزه های بین رشته ای است از رده بندی LC نیز برای سازماندهی بعضی رده ها استفاده می شود.

  • ثبت منابع اعم از چاپی و الکترونیکی
  • فهرستنویسی و رده بندی منابع
  • ورود اطلاعات منابع در نرم افزار جامع کتابخانه
  • آماده سازی منابع و ارسال به مخزن کتابخانه
  • همکاری با سایر بخشهای کتابخانه در مواقع لزوم

 

  راهنمای استفاده کاربران از خدمات کتابخانه pdf   html   

کارکنان کتابخانه

 

رقیه قربانی بوساری

دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی (گرایش بازیابی اطلاعات)

 مسئول کتابخانه  

r.ghorbani.b@gmail.com 

GoogleScholar Profile   

 1333486470  داخلی 231

 

 


روزبه مصطفی پور

کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی 

کارشناس کتابخانهroo.mostafapoor@gmail.com

01333486470  داخلی 230

 
ساعت کاری کتابخانه:

ساعت کاری کتابخانه و مخزن: روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 7:30 صبح لغایت 15:15 بعد ازظهر و ساعت کاری بخش سالن مطالعه: 7:30 صبح الی 18 بعدازظهر است.

آمار کتابخانه

وضعیت منابع کتابخانه:

کتاب چاپی فارسی:    4616 نسخه         کتاب چاپی فارسی:    1115 عنوان              

کتاب چاپی لاتین:        640  نسخه         کتاب چاپی لاتین:   460عنوان 

کتاب الکترونیکی لاتین:   771 نسخه        پایان نامه:           264 عنوان     

CD  فارسی: 22 حلقه                             نشریات فارسی: 2 عنوان(8نسخه)

نشریات لاتین: 6 عنوان(76 نسخه) 

 

کتابهای خریداری شده شش ماهه اول سال 1403 را می توانید از اینجا ببینید  کتب فارسی     کتب لاتین

لیست کتابهای الکترونیکی لاتین دانلود شده از gigalib در شش ماهه اول 1403       pdf  

 

کتابهای خریداری شده شش ماهه اول سال 1402  را می توانید از اینجا ببینید

لیست کتابهای الکترونیک لاتین  دانلود شده از PDF      gigalib  

کتابهای خریداری شده شش ماهه اول سال 1401 را می توانید از اینجا ببینید.

کتابهای خریداری شده سه ماهه اول سال 1401 را می توانید از اینجا ببینید.

کتابهای خریداری شده سال 1400 را می توانید از اینجا ببینید.

کتابهای خریداری شده سال 99 را می توانید از اینجا ببینید.  

کتابهای خریداری شده از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران- اردیبهشت 98 را می توانید از  اینجا ببینید. 

کتابهای خریداری شده از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران- اردیبهشت 97 را می توانید از  اینجا ببینید.

اطلاع رسانی و تبلیغات

کتابخانه دانشکده داروسازی ﭘﻞ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﻴﻦ ﻛﺎرﺑﺮان و ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ است و در تلاش است به منظور  اﺷﺎﻋﻪ ﺳﺮﻳﻊ اﻃﻼﻋﺎت ﻋﻠﻤﻲ و افزایش دسترسی به آن در حوزه های مختلف داروسازی اعم از بیوتکنولوژی دارویی، داروسازی بالینی، شیمی داروئی، فارماسیوتیکس، فارماکوگنوزی و فارماکولوژی-توکسیکولوژی فعالیت نماید.  این کتابخانه دارای منابع چاپی و الکترونیکی فارسی و لاتین در حوزه داروسازی بوده  و با مجموعه سازی، گردآوری، سازماندهی و اشاعه بهینه اطلاعات در جهت اهداف کلی دانشکده گام برداشته و به تأمین نیازهای اطلاعاتی مراجعان می پردازد.  ایجاد و بسط ارتباطات درون و برون سازمانی با سایر مدیران و کتابداران این حوزه، برقراری ارتباطات علمی با اعضای هیات علمی گروه های آموزشی و ناشران،آشنایی دانشجویان با پایگاه های مختلف علمی و راهنمایی آنها برای یافتن منابع مرتبط علمی و .. از جمله اهداف این کتابخانه است.  

 وبلاگ - بروشور آموزشی - راهنمای آموزشی  - تابلو اعلانات - مکاتبه رسمی - پیامک -  خبرنامه  - بنر - ویزیت کارت  - شبکه اجتماعی - کافه کتاب   

اسلاید شو(SlideShow): تازه های کتاب، کتابخانه و علم سنجی -  نمایش روزنامه -  کتابچه علم سنجی 

گزارش عملکرد کتابخانه

گزارش 6 ماهه اول کتابخانه 1403        pdf    HTML 

گزارش سالیانه کتابخانه 1402              pdf    HTML

گزارش 6 ماهه اول کتابخانه  pdf     HTML       1402

گزارش سالیانه کتابخانه 1401              HTML      pdf  

گزارش 6 ماهه دوم کتابخانه 1401         pdf   HTML

گزارش 6  ماهه اول کتابخانه 1401        pdf    HTML

گزارش 3 ماهه اول کتابخانه 1401       pdf     HTML    

گزارش 6 ماهه دوم کتابخانه 1400        pdf     HTML

گزارش 9 ماهه کتابخانه 1400

گزارش سالیانه کتابخانه 99

گزارش سالیانه کتابخانه 98 

گزارش سالیانه کتابخانه97  

https://pharmacy.gums.ac.ir/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87

آیین نامه ها و نرم افزار کتابخانه

آیین نامه عضویت و خدمات کتابخانه  HTML  PDF

آئین‌نامه کتابخانه، مجموعه‌ای از ضوابط و دستورالعمل‌ها درخصوص امانت کتاب و ارائه سایر خدمات به مراجعه‌کنندگان است. هدف از تدوین آن حفظ حقوق و اجرای مقررات کتابخانه برای همه اعضاء (هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان) می‌باشد. آئین‌نامه حاضر نحوه و شرایط ارائه خدمات کتابخانه به همه اعضاء و مراجعین دانشگاه را در برمی‌گیرد، تا حتی‌المقدور امکان بهره‌برداری از امکانات و منابع اطلاعاتی کتابخانه برای کلیه اعضاء فراهم آید.

مدارک لازم جهت ثبت نام

-1 تکمیل فرم درخواست عضویت در کتابخانه 

 2- عکس 4*3   

 3- دارا بودن آدرس پست الکترونیکی فعال؛ 

4- معرفی نامه برای کارمندان از محل کار خود (ویژه کارمندان)؛

 
 

**جهت دریافت فرم عضویت در کتابخانه اینجا کلیک نمایید.

ماده1: افراد مجاز به عضویت

1-دانشجویان دانشکده داروسازی علوم پزشکی گیلان؛ 2- دانشجویان مهمان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ 3- اعضاء هیأت علمی (رسمی، پیمانی و قراردادی حق التدریس) دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ 4- کارمندان (رسمی- پیمانی) دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

تبصره: مدت اعتبار عضویت تا پایان دوران تحصیل یا خدمت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد.  

 ماده2: مقررات امانت، تمدید، رزرو و استرداد کتاب

اعضای کتابخانه برابر با مقررات مندرج در جدول ذیل می‌توانند از کتابخانه کتاب امانت بگیرند:

    اعضای کتابخانه  مدت امانت(روز)  تعداد کتاب
 هیات علمی  20  7
 دانشجویان (دکتری عمومی داروسازی)  10  3
 کارمندان دانشگاه  10  2

ادامه مطلب

 آیین نامه وجین کتابخانه    HTML   PDF  

ارزیابی و بررسی وضعیت منابع موجود، و به تبع آن حذف منابعی که باید از مجموعه کتابخانه خارج شوند یکی از وجوه اساسی مدیریت مجموعه است. کتابخانه برای حفظ پویایی مجموعه خود از یک سو نیازمند افزودن منابع روزآمد و مورد نیاز بوده، و از سوی دیگر باید منابعی که در روند پرشتاب تولید علم به هر دلیلی جایگاه خود را در تامین نیاز اطلاعاتی استفاده کنندگان از دست داده اند را از مجموعه خارج نماید. افزودن منابع بدون پیرایش مجموعه موجود حتی در صورت وجود فضای کافی، در دراز مدت از کارایی مجموعه می کاهد. با توجه به اهمیت یکدستی اجرای روند وجین، این آیین نامه توسط کتابخانه مرکزی برای تمامی کتابخانه های تابعه ارائه می گردد.

تعریف وجین : وجین فرایندی است که از طریق آن منابع مازاد، فرسوده و یا بی استفاده از مجموعه خارج می گردد.

اعضاء کمیته وجین منابع در کتابخانه دانشکده داروسازی عبارتند از:

1-مسئول کتابخانه
2- پیشنهاد متخصص موضوعی از اعضاء کتابخانه (ترجیحا از اعضای محترم هیئت علمی انتخاب شوند)

ماده 1: معیارها و ضوابط وجین

1-منابع فرسوده، مستعمل که ارزش علمی و یا تاریخی ندارند و نگهداری آنها موجب اشغال فضا، صرف هزینه نگهداری و آلودگی سایر منابع خواهد بود.
2- منابع درسی که
 اعتبار و ارزش علمی خود را از دست داده اند.
3- نسخه های تکراری و مازاد بر نیاز و ویرایش های قدیمی کتب حوزه علوم پایه و بالینی که به طور منظم ویرایش های جدید آنها منتشر می گردد و در کتابخانه موجود است.

ادامه مطلب

 

نرم افزار کتابخانه 

لینک نرم افزار کتابخانه ثنا 

راهنمای آموزشی استفاده از نرم افزار کتابخانه و نحوه ورود اطلاعات(ویرایش جدید)

راهنمای استفاده از نرم افزار کتابخانه  (1)

 راهنمای استفاده از نرم افزار کتابخانه (2) 

فرم حضور دانشجویان در سالن مطالعه (خارج از وقت اداری)

 

راهنماهای آموزشی

 

بروشور و راهنماهای  آموزشی کتابخانه دانشکده داروسازی

 
سال 1402

بروشور آموزشی RevMan

بروشور آموزشی Rayyan

راهنمای ورود اطلاعات پایان نامه در نرم افزار کتابخانه توسط دانشجو

راهنمای آموزشی Wiley

راهنمای آموزشی SCIMAGO

سال 1401


بروشور آموزشی Springer     بروشور آموزشی سامانه نوپا

راهنمای آموزشی نرم افزار کتابخانه ثنا  

راهنمای استفاده کاربران از خدمات کتابخانه pdf   html

 سال 1400

راهنمای آموزشی بانک اطلاعات نشریات علوم پزشکی کشور 

راهنمای آموزشی رفرنس دهی به روش ونکوور

بروشور آموزشی تحلیل شبکه اجتماعی با NodeXL

بروشور آموزشی سیستم های خبره در کتابخانه ها

سال 1399

راهنمای آموزشی «مشابهت یاب»

سال 1398 

بروشور آموزشی «سرعنوان های موضوعی مش mesh

 بروشور آموزشی «نگاهی بر نرم افزارهای علم سنجی»

بروشور آموزشی  پایگاه های پایان نامه ها و رساله ها

                       Dissertation and Thesis Database

راهنمای آموزشی سامانه منبع یاب

 سال 1397

بروشور آموزشی «داده های پیوندی»

بروشور آموزشی «نفوذ علمی در علم سنجی»

بروشور آموزشی «تحلیل هم واژگانی»

بروشور آموزشی «اخلاق در پژوهش»

بروشور آموزشی «راهنمای مجلات دسترسی آزاد DOAJ»

 بروشور آموزشی «سرقت علمی و شیوه های مقابله با آن»

بروشور آموزشی «معیارهای انتخاب مجله برای چاپ مقالات»
 

راهنمای آموزشی معیارهای انتخاب مجله برای چاپ مقالات

راهنمای آموزشی پایگاه اطلاعاتی ClinicalKey

  بروشور آموزشی «سواد اطلاعاتی»

                                بروشور آموزشی پایگاه اطلاعاتی Reaxys

بروشور آموزشی پایگاه اطلاعاتی Embase

بروشور آموزشی  بروشور آموزشیkopernio

 راهنماهای آموزشی کتابخانه مرکزی علوم پزشکی گیلان و سایر مراکز علمی پژوهشی: 

 

کارگاه های آموزشی

کتابخانه دانشکده داروسازی تاکنون کارگاههای آموزشی ذیل را برای برای دانشجویان و کتابداران برگزار نموده است.

فرم نظرسنجی کارگاه ها

 

 

---- کارگاه های آموزشی برگزار شده توسط کتابداران دانشکده داروسازی طی سالهای 92 الی 97

---- کارگاه های آموزشی برگزار شده توسط کتابداران دانشکده داروسازی طی سالهای 98 الی 1401:

 

عنوان کارگاه آموزشی

گروه هدف

نام مدرس

تاریخ برگزاری

امضاء شرکت کنندگان

فایل آموزشی

راهبردهای جستجو در پایگاهISI گروه1

دانشجویان دانشکده داروسازی

رقیه قربانی

98/11/30

PDF

فایل آموزشی 

راهبردهای جستجو در پایگاهISI گروه2

دانشجویان دانشکده داروسازی

رقیه قربانی

98/11/30

PDF

فایل آموزشی

سال 1400
وبینار آموزشی راهبردهای جستجو در
 
پایگاه های ISI و Scopus

دانشجویان دانشکده داروسازی

رقیه قربانی

1400/6/27

لینک خبر

فایل آموزشی

سال 1401

کارگاه آموزشی نحوه تنظیم پایان نامه

(جلسه اول) 

دانشجویان دانشکده داروسازی

فاطمه قنبری و رقیه قربانی

1401/2/26

لینک خبر

pdf

کارگاه آموزشی کار با نرم افزار  Word و نحوه تنظیم پایان نامه

(جلسه دوم)

دانشجویان دانشکده داروسازی

رقیه قربانی

1401/4/5

PDF

pdf

کارگاه آموزشی

آشنایی با نرم افزار کتابخانه

دانشجویان دانشکده داروسازی

رقیه قربانی و روزبه مصطفی پور

1401/8/1

pdf

PDF

کارگاه اموزشی چگونگی نگارش مقاله به روش مرور نظام مند

کتابداران دانشکده داروسازی

رقیه قربانی

1401/11/14

pdf

pdf

کارگاه آموزشی چگونه موضوعات نوظهور حوزه های موضوعی را بشناسیم؟

اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی

رقیه قربانی

1401/11/10

pdf

pdf

کارگاه آموزشی راهبردهای جستجو در پایگاه های اطلاعاتی

اعضای هیات علمی

مرکز تحقیقات ENT

رقیه قربانی

1402/3/22

گواهی تدریس

PDF

PDF

معیارهای انتخاب مجله برای چاپ مقالات

اعضای هیات علمی

مرکز تحقیقات ENT

رقیه قربانی

1402/3/29

گواهی تدریس

PDF

PDF

چگونه موضوعات نوظهور حوزه های موضوعی را بشناسیم؟

 

اعضای هیات علمی

مرکز تحقیقات ENT

رقیه قربانی

1402/4/5

گواهی تدریس

 

PDF

pdf

کارگاه آموزشی تور آشنایی با کتابخانه دیجیتال و انواع خدمات کتابخانه ای

دانشجویان دانشکده داروسازی

رقیه قربانی و روزبه مصطفی پور

1402/09/08

1402/09/11

pdf

pdf

کارگاه آموزشی انتخاب موضوعات نوظهور در حوزه های مختلف علمی

کتابداران دانشگاه علوم پزشکی گیلان

رقیه قربانی

1402/12/1

pdf

pdf

کارگاه آموزشی آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Reaxys

دانشجویان دانشکده داروسازی

دکتر سعید قاسمی

1402/12/14

pdf

pdf

تکنیک های جستجو در پاسگاه استنادی Scopus

دانشجویان دانشکده داروسازی

دکتر رقیه قربانی

1403/02/31

pdf

جهت دریافت صدا و اسکرین به واحد کتابخانه مراجعه کنید

کارگاه آموزشی آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Reaxys

دانشجویان دانشکده داروسازی

دکتر سعید قاسمی

1403/03/01

pdf

جهت دریافت صدا و اسکرین به واحد کتابخانه مراجعه کنید

عنوان کارگاه آموزشی

گروه هدف نام مدرستاریخ برگزاریمحتوای آموزشی
   متون تخصصی زبان انگلیسی
کتابداران دانشگاه
علوم پزشکی گیلان
 رقیه قربانی  92/10/7 فایل آموزشی1 متون تخصصی زبان انگلیسی
کتابداران دانشگاه
علوم پزشکی گیلان
 رقیه قربانی  92/10/14فایل آموزشی1  متون تخصصی زبان انگلیسی 
کتابداران دانشگاه
علوم پزشکی گیلان
رقیه قربانی  92/10/21فایل آموزشی2  
 
 متون تخصصی زبان انگلیسی
 
 کتابداران دانشگاه
علوم پزشکی گیلان
 رقیه قربانی
92/10/28
آشنایی با نرم افزار کتابخانه ثنا
و نحوه جستجوی اطلاعات
دانشجویان دانشکده داروسازی
 رقیه قربانی

94/08/12

فایل آموزشی
 
آشنایی با نرم افزار کتابخانه ثنا
و نحوه جستجوی اطلاعات
دانشجویان دانشکده داروسازی
روزبه مصطفی پور 

95/08/05

فایل آموزشی
  سه ماهه سوم 97
آشنایی با نرم افزار کتابخانه ثنا
و نحوه جستجوی اطلاعات
دانشجویان دانشکده داروسازی(گروه1)
 روزبه مصطفی پور  97/07/24
 فایل آموزشی
 معرفی پایگاه های اطلاعاتی مرتبط با حوزه داروسازی(جلسه اول: UptoDate) دانشجویان دانشکده داروسازی رقیه قربانی 97/9/21فایل آموزشی
 
آشنایی با نرم افزار کتابخانه ثنا
و نحوه جستجوی اطلاعات
 دانشجویان دانشکده داروسازی (گروه2) روزبه مصطفی پور   97/9/24فایل آموزشی سه ماهه چهارم 97
 کارگاه آموزشی معیارهای انتخاب مجله برای چاپ مقالات  دانشجویان دانشکده داروسازی(ویژه ورودی92) رقیه قربانی97.12.8 فایل آموزشی
 معرفی پایگاه های اطلاعاتی مرتبط با حوزه داروسازی(جلسه دوم: ClinicalKey) 
 دانشجویان دانشکده داروسازی
 رقیه قربانی 97.12.20 
 
آشنایی با نرم افزار کتابخانه ثنا
 (گروه3)
 دانشجویان دانشکده داروسازیرقیه قربانی - روزبه مصطفی پور97.12.22  فایل آموزشی 

وبینار آموزشی «راهبردهای جستجو در پایگاه ISI و Scopus »

منابع الکترونیکی

1 / 9

دسترسی سریع

   
 
     
  http://gigalib.org/getemail.aspx
 

خبرنامه PharmoMetrics

خبرنامه شماره  1   PDF             خبرنامه شماره 2        PDF             خبرنامه شماره 3   PDF

خبرنامه شماره  4   PDF             خبرنامه شماره 5         PDF           خبرنامه شماره 6    PDF

خبرنامه شماره  7   PDF             خبرنامه شماره 8         PDF           خبرنامه شماره 9    PDF

خبرنامه شماره 10   PDF            خبرنامه شماره 11       PDF            خبرنامه شماره 12  PDF

خبرنامه شماره 13   PDF            خبرنامه شماره 14        PDF           خبرنامه شماره 15   PDF  

خبرنامه شماره 16   PDF            خبرنامه شماره 17        PDF           خبر نامه شماره 18   PDF

خبرنامه شماره 19  PDF              خبرنامه شماره 20      PDF            خبرنامه شماره 21   PDF

خبرنامه شماره 22   pdf                   خبرنامه شماره 23     PDF         خبرنامه شماره 24   PDF

                  

تازه های کتاب

 
        
          

پرسش از کتابدار

کاربران محترم در صورت نیاز به منبع اطلاعاتی خاص یا کتاب الکترونیک می توانند از طریق «از کتابدار بپرس» نیاز اطلاعاتی خود را با کتابدار مطرح کنند. بدین منظور بر منوی «از کتابدار بپرس» کلیک کرده و «درخواست از کتابدار» را بزنید و اطلاعات منبع مورد نظر را وارد نمایید. کتابدار در صورت موجود بودن منبع الکترونیکی، در ظرف 48 ساعت آن را به آدرس الکترونیکی شما ایمیل خواهد کرد و یا در صورت امکان، تامین مدرک انجام خواهد داد.

کتابخانه این واحد از طریق «از کتابدار بپرس» منتظر دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما نیز می باشد. 

نظرسنجی کتابخانه

لطفا با کیلک بر آیکون نظرسنجی کتابخانه، میزان رضایت خود را  از امکانات و خدمات کتابخانه بیان کنید.

فرم نظرسنجی کتابخانه

 

فعالیت های نوآورانه

--گزارشی از تولیدات علمی پژوهشگران دانشکده داروسازی در زمینه  pdf   : Covid 

--تحلیل هم واژگانی حوزه های مختلف  رشته داروسازی به کمک نرم افزارهای علم سنجی توسط مدیر کتابخانه؛   (نمونه ای از آن در آخرین خبرنامه کتابخانه آورده شده است  PDF)

--بررسی تاثیر تولیدات علمی دانشکده داروسازی بر رشد شاخص اچ دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا پایان سال 2021 توسط مدیر کتابخانه؛  PDF

--گزارشی از وضعیت تولیدات علمی پژوهشگران دانشکده داروسازی بر اساس CiteScore مجلات تا پایان سال 2021 توسط مدیر کتابخانه؛   PDF

--گزارشی از وضعیت همکاری های بین المللی اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی تا پایان سال 2021 توسط مدیر کتابخانه؛  PDF

-- همکاری مدیر کتابخانه با واحد EDO دانشکده به منظور ارتباط و همکاری های مشترک بین این دو واحد  ( آخرین صورتجلسه  PDF)

       ---در راستای همکاری واحد کتابخانه و EDO دانشکده، از جمله پروژه های کتابخانه در سال 1401 به روزرسانی منابع الکترونیک لاتین دانشکده داروسازی بر اساس کوریکولوم جدید آموزشی رشته داروسازی  تعریف شد. بر این اساس  منابع دروس پایه طبق کوریکولوم جدید به روزرسانی شد.

--انتشار مقالات علمی-پژوهشی با رویکرد مرور نظام مند و متاآنالیز در حوزه های مختلف رشته علم اطلاعات و دانش شناسی به منظور بهره برداری کتابداران و پژوهشگران این رشته توسط مدیر کتابخانه؛ (نمونه: PDF)

-- دانلود کتابهای الکترونیک مورد نیاز اعضای هیات علمی و دانشجویان از سامانه gigalib؛

سوالات متداول

چگونه می توانم عضو کتابخانه شوم؟

سلام کاربر گرامی.  شرایط عضویت در کتابخانه به شرح زیر است:

1-تکمیل فرم درخواست عضویت در کتابخانه 

 2- عکس 4*3   

 3- دارا بودن آدرس پست الکترونیکی فعال؛ 

4- معرفی نامه برای کارمندان از محل کار خود (ویژه کارمندان)؛

 5- مبلغ 20000 ریال بابت هزینه عضویت؛

موفق باشید

-----------------------------------------------------------------------------------------------

سلام . چگونه می توانم کتاب هایی که امانت گرفتم را تمدید کنم؟

سلام کاربر گرامی. از روشهای زیر می توانید برای تمدید کتاب اقدام نمائید.

  1. مراجعه حضوری به کتابخانه
  2. تماس با واحد کتابخانه-بخش امانت-013-33486470   داخلی 230،
  3. ایمیل به lib.pharmacy.gums@gmail.com  و درخواست تمدید کتاب
  4. با ورود نام کاربری و پسورد خود در نرم افزار کتابخانه این امکان فراهم است یک بار  طی بازه زمانی 10 روز کتاب/کتابهای خود را تمدید کنید.

موفق باشید

-----------------------------------------------------------------------------------------------

سلام ببخشید آیا میشود پایان نامه دانشجویان را دانلود کرد؟ 

سلام کاربر گرامی. می توانید درخواست خود را در بخش "از کتابدار بپرس" ثبت کنید. کتابداران در اولین فرصت فایل مورد نظرتان را برایتان ایمیل خواهند کرد.

موفق باشید.

تماس با ما

آدرس پستی: رشت- انتهای جاده لاکان- اتوبان فومن،سراوان- مجتمع دانشگاهی علوم پزشکی گیلان- دانشکده داروسازی- واحد کتابخانه

ساعت کاری بخش مخزن و امانت: 7:30 صبح الی 15:15بعدازظهر  

ساعت کاری بخش مطالعه: 7:30 صبح الی 18   

Google Map

https://goo.gl/maps/uB8UqMBo1NtqL2jz7

ایمیل کتابخانه:lib.pharmacy.gums@gmail.com

تلفن: 33486470-013 داخلی 231-230

نمابر: 33486475-013

کد پستی: 73774-41491

 

در نظرگرفتن امتیاز معادل Scopus جهت چاپ مقاله در فصلنامه پژوهش در آموزش علوم پزشکی

در نظرگرفتن امتیاز معادل Scopus جهت چاپ مقاله در فصلنامه پژوهش در آموزش علوم پزشکی

در راستای حمایت و ارتقای سطح کیفی فصلنامه علمی پژوهشی «پژوهش در آموزش علوم پزشکی» کلیه مقالات اعضای محترم هیات علمی و محققین چاپ شده در مجله مذکور در تسویه حساب طرحهای تحقیقاتی معاونت معادل Scopus در نظر گرفته خواهد شد.

آخرین بروز رسانی : 1402/12/07