مسئول کمیته:
دکتر احسان ابوطالب
|
واحد دانش پژوهی آموزشی و پژوهش در آموزش دانشکده داروسازی تحت نظر واحد مربوطه در دانشگاه یکی از زیر مجموعه های مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی است که با هدف ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی در زمینه آموزش از طریق گسترش فرهنگ پژوهش در آموزش ، هدفمند کردن تحقیقات آموزشی ، ارائه مشاوره های پژوهشی و بستر سازی تصمیم گیریهای آموزشی با استفاده از نتایج طرحهای کاربردی مشغول به فعالیت می باشد . رویکرد اصلی این واحد توسعه و ترویج پژوهشهایی است که منجر به تغییرات مثبت در شرایط و محیط آموزش می شود. به همین دلیل و به منظور ارتقای قابلیت ها و مهارت های فراگیرندگان ، اهداف و وظایف زیر را دنبال می کند:
1. مشارکت در اجرای پروژه های تحقیقاتی در زمینه آموزش
2. مشارکت در تعیین عناوین پژوهش در آموزش
3. تعیین محورها و اولویت های پژوهش در آموزش بر اساس نیازها و ارتقاء کیفی طرح های پژوهش در آموزش
4. افزایش مشارکت اساتید، دانشجویان و محققان در زمینه پژوهش در آموزش پزشکی
5. ارتقاء مهارت های پژوهشی اساتید و دانشجویان
6. استفاده همه جانبه از فناوری اطلاعات (IT) به منظور رشد و ارتقای مهارت های پژوهش در آموزش
7. بکار گرفتن نتایج پژوهش ها در برنامه ریزی ها و مبانی مدیریت آموزشی دانشکده
8. جهت دهی پژوهش های اعضای هیأت علمی به سمت ارتقای کیفی فعالیت های آموزشی آنان
9. هدایت پژوهش های دانشجویی در راستای سیاست های ارتقای سلامت جامعه
10. تعیین روند و فرآیندهای مرتبط با مراجعین محترم حوزه پژوهش در آموزش
11. اطلاع رسانی اعضاء هیأت علمی و دانشجویان در مورد فعالیت ها و برنامه های واحد پژوهش در آموزش
12. ارائه پیشنهادات لازم و سازنده در مورد سیاست گذاری چگونگی انجام طرح های تحقیقاتی با توجه به اهداف و شرایط حوزه پژوهش در آموزش
13. کارشناسی طرحهای تحقیقاتی براساس دیدگاه علمی از طریق طرح در کمیته پژوهش در آموزش
14. نظارت بر حسن اجرای طرحهای تحقیقاتی
15. تعیین اولویت های تحقیقات آموزشی دانشکده
16. ایجاد و تقویت فرهنگ پژوهش و روحیه تحقیق و جستجوگری در بین اساتید و دانشجویان
17. ارائه مشاوره های پژوهشی به اعضای محترم هیات علمی و کارشناسان علاقه مند
18. هدایت پایان نامه های با موضوعات حوزه آموزش پزشکی در جهت سوق پایاننامههای دانشجویی در راستای مداخلات آموزش پزشکی
19. انجام طرح های تحقیقاتی برای تعیین الزامات ، آسیب ها و موانع پژوهش در آموزش از دیدگاه اعضای هیأت علمی
20. تدارک امکانات کافی جهت جستجوی مقالات
21. برگزاری ژورنال کلاب های آموزشی با رویکرد تقویت تفکر پژوهشی
22. حمایت از طرحهای پژوهش در آموزش و تشویق پژوهشگران به استفاده از نتایج بدست آمده در فرآیند آموزش
23. همگانی شدن و ادغام پژوهش در آموزش به عنوان مکمل اجتناب ناپذیر تدریس در دانشکده